Daisypath Graduation tickers

Monday, March 21, 2011

LuaHaN HaTi MeLaLui MuTiaRa KaTa

~ Mutiara Kata : Berdiam bukan bererti kalah ataupun mengalah tetapi berdiam bermaksud lebih kepada redha kerana Allah. Sesungguhnya, merelakan adalah lebih baik dari bermegah mahupun meriakkan kerana bukanlah umatNya yg digalakkan bercakap besar, lupa diri dan penuh pula hasad dengki di hati. ♥
Berdiam lebih baik daripada mengatakan sesuatu yang tidak melambangkan kita seorang yg matang..namun..ade batasnye jugak..xkan selamanya prlu brdiam???huhuhu..ape pom prlu diingatkan smua yg berlaku ade hikmah drp Allah..ssuatu yg boleh mencabar maruah dan luar batasan agama, sbg seorang muslimah smua tu xleh dibiarkan..x bleh la brdiam diri..kne tegakkan ape yg benar...huhu..kadang2 ssuatu yg prlu kte nak pertahankan pom kne dikaji semasak2nye dulu sebelum diperkatakan..smua tu juga melambangkan sejauh mane tahap pemikiran kte..ape pom sgalanya kte prlu redha dn tawakal kpd Allah..tanpa kehendak Allah, sgalanye xkan brlaku di dunia ni..ALLAH MAHA BERKUASA DAN MAHA PERKASA..tiada yg sesuatu pom yg dpt menghalang ape yg berlaku di ats muka bumi ni melainkan ALLAH..




 Monolog dalaman : "Aku tahu smua yg berlaku dlm hidupku adalah kehendak Allah..prjalanan hidupku sbelum wujud dlm rahim ibuku lagi sehinggalah sekarang,sgalanya Allah yg telah tetapkan...Allah shj yg tahu ape yg trbaik utk ku..
Sejak dr mula aku mengenal dunia..setiap MUSIBAH, MASALAH, KRITIKAN, HINAAN, UMPATAN, KEJIAN dan segala yg mampu melemahkan semangatku utk hidup...
aku menangis..
aku sedih..
aku redha...
aku pasrah...
aku berserah pdNYA..
aku hayati hikmah musibah itu..
aku hayati setiap tindakan yg pernah aku lakukan..
aku ingat kembali segala kejahatan yg pernah aku buat..
ADAKAH KERANA KESILAPAN DAN DOSAKU TERDAHULU???
aku berfikir tentang kelemahan diriku..
aku cuba perbaiki kelemahan yg ada..
aku memohon maaf pada yg sepatutnya..
aku memaafkan semua org..
aku cuba mnjadi yg lebih baik drp sebelumnya.. 
aku cuba menjadi seorg muslimah yg terbaik..
aku mengadu sgala2nya pdNYA..
aku tahu ALLAH sayangkn ku...
aku bahagia kerana aku dpt rasakn  ALLAH tetap bersamaku..
aku gembira ALLAH mgujiku krn ALLAH "take care" ttg hidupku..
aku bersemangat kembali utk hidup krn AKU ADA ALLAH.. 
ALLAH SEGALA-GALANYA...TANPA ALLAH,SIAPALAH AKU..SIAPALAH AKU DI ATS DUNIA NI??? TANPA ALLAH..aku x mungkin dpt hadapi sgala pahit manis kehidupan ni dengan sebaiknye shingga sekarang..aku tahu..ALLAH memberikanku sbuah keluarga yg bahagia dn dapat memahami diriku serta sentiasa brsamaku di saat aku dilanda MUSIBAH..ALLAH telah mengurniakan ku beberapa org hambaNYA yakni sahabat2,kawan2 utk brsamaku di kala aku keseorangan dan di saat aku bersedih serta tidak berteman..SUNGGUH MULIANYA ALLAH..SUNGGUH PEMURAH DIRIMU YA ALLAH..ALLAH MAHA MULIA DAN MAHA PEMURAH..aku sgt terharu dgn sgala pemberian nikmat drp ALLAH..ALLAH x pernah membiarkn aku keseorangan di landa badai dan halilintar..ALLAH sentiasa ada utk smua hamba2NYA..SUBHANAALLAH!!!  THANK YOU ALLAH!!  ALLAH ALMIGHTY!









Life Quotes

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi