Tuesday, February 14, 2012

WaHai PeMimPiNKu,,


~ PhotobucketJodoh pertemuan,rezeki, ajal, maut dan segala-galanya ketentuan Allah..namun kita sbg hambaNYA perlu berusaha untuk memperoleh sesuatu yg terbaik dlm hidup kita...mmg Allah S.W.T  Yang Maha Menentukan segala-galanya tetapi doa dan usaha drp kita juga perlu dilakukan supaya Allah tahu kesungguhan dan usaha kita brdasarkan niat ikhlas yg kita tetapkan dlm hati..Photobucket~

 ~Allah Maha Mengetahui sgala-galanya dan Dia tahu apa yg terbaik utk kita...namun sbg hambaNYA kita perlu berfikir dan mggunakan anugerah akal yg diberikan oleh Allah sebaiknya utk memilih apa yg terbaik utk kita..apa yg terjadi, apa yg akan berlaku, apa yg telah berlaku..smua tu kehendak Allah..smua ujian dan dugaan dan masalah dan kesulitan dan macam2 yg kita tempuhi selama ini  adalah untuk menjadikan kita insan yg lebih baik drp semalam atau sebelum ini...~

~Allah sentiasa menjanjikan yg terbaik utk hambaNYA yg beriman, yg berdoa hanya padaNYA dan yang berusaha untuk mencapai sgala ape yg diimpikan..usaha perlu buat sungguh2, dan seterusnya bertawakal dan berserah segala-galanya hanya pada Allah..Cool In The Wind~

Dan post kali ni sje je nk cite tentang ape yg dipikir2 CM sejak masuk thn baru ari tu..pertanyaan yg sering berlegar2 dalam minda CM skrg...SIAPA JODOHKU??Why?huhu..BILA JODOHKU AKAN TIBA???..tgk kawan2 yg dh tunang ..dah kawen..terasa jugak dlm hati nk bahagia mcm diorg jugak..tp apakan daya..belum masenye lagi kot..sabar jela...buat masa sekarang ni, sesuai dgn umur CM skrg..itulah yg difikirkan..huhu..

~ Setiap wanita yg seusia CM yg masih bujang pasti menginginkn dan mengidamkan seseorang yang terbaik dan sempurna dalam hidupnya walaupun lahiriahnya manusia tidak sempurna..namun manusia boleh cuba menyempurnakan dirinya dengan memperbaiki amalannya menjadi hamba Allah yg terbaik di sisi Allah..itu yg penting..mnjadi hamba yg trbaik di sisi Allah bukanlah brmakna dr segi ibadah shj tetapi dr segi akhlak, sikap, perangai, prinsip hidup dan sgala-galanya yg berkaitan dgn diri sndiri prlu diperbaiki..ada kesungguhan dlm diri nak berubah jadi org yang maju dan brwawasan dlm hidup..seimbang la amalan dunia dan akhirat..~


Bagi CM..CM slalu mengimpikan seseorang yg boleh bimbing CM ke jalan Allah..boleh jadi imam buat CM, bakal anak2 mahupun keluarga CM..tahu serba sedikit pasal agama walaupun bukan ALIM ULAMA'..die la penunjuk jalan dikala kesulitan...dialah pemberi semangat di kala kesedihan..dialah perunding motivasi dikala hilang arah tuju..segala-galanya bergantung pd akhlak, iman dan agama yang dibajai dlm dirinya..

CM mengimpikan seseorang yg boleh terima CM seadanya walaupon CM sndiri tahu CM banyak kelemahan yg perlu diperbaiki..seorang suami yang penyayang dan memahami perasaan dan hati seorang wanita..Photobucketserta menghormati jiwa wanita...bukan lelaki dayus yg suka menggunakan fizikal utk melepaskan emosi...huhu


CM mengimpikan seseorang yang ade masa depan..maksudnya ade kerjaya dan aset utk keluarga..bkn CM shj yg impikan mcm ni..smua wanita pasti inginkan seorang suami yg boleh memberi keperluan yang sebaiknya kepada keluarga yg bakal dibina..kehidupan yg lengkap..makan pakai dan smuanya sentiasa dipenuhi dgn sebaiknya...pastinya seoang suami yg punyai kerjaya dan kerja yg halal utk menyara keluarga..itu sudah semestinye perlu utk membina keluarga yg harmoni..mmg duit dan kekayaan bukanlah segala-galanya..tetapi dgn duit dan kekayaan, cinta lebih dihargai..cinta lebih manis dilayarkan dlm kehidupan..cinta dan kasih sayang itu lebih smpurna dan lengkap jika kelebihan itu digunakan ke arah kebaikan...kepada sang2 bakal suami kpd bakal2 isteri perlu fikirkan jangka masa pnjng anda brsama bakal isteri..supaya rumahtngga yg bakal dibina dapat brkekalan shingga ke syurga..


Tak salah kita berangan...dan tak salah kita inginkan seseorang yg kita rase sempurna dipandangan kita walau pom tidak dipandangan org lain..tapi smua yg kita angankn itu brgantung pada diri kita juga..org cakap.."kalau nak yg baik..kita dulu yg perlu jadi baik...dan sebaliknye..."


CM tahu siapa diri CM..hanya doa dan harapan dipanjatkn pd ALLAH..kerana Allah shj yg tahu ape yg terbaik..siapa yg terbaik dalam hidup CM..CM redha andai inilah ketentuanNYA..namun doa yg sungguh2 dan ikhlas yg kita pohon drp Allah dapat merungkai segalanya...insyaAllah...Allah kan MAHA MENDENGAR LAGI MAHA MELIHAT...Hi Hi


PhotobucketSemoga CM dapat bertemu dengan insan suami pemimpin dunia dan akhirat yang terbaik utk CM..insyaAllah,..
Setiap kali nk lelapkan mata, selalu bermonolog sndiri...


"WAHAI SUAMIKU..PhotobucketDIMANAKAH DIKAU??BILAKAH MASANYA KITA AKAN BERTEMU???HUHU..AKU RINDU PADA BAKAL SUAMIKU..WALAUPUN AKU TAK TAHU SIAPA, DIMANA DAN SEGALANYA TENTANGMU..YA ALLAH PELIHARALAH DIA BAKAL SUAMIKU DIMANA JUA DIA BERADA DAN BIMBINGLAH DIA SUPAYA DIA DAPAT MEMBIMBINGKU KELAK..Blush & LoveSAMPAIKAN RINDUKU PADANYA YA ALLAH..HUHUHU
(tibe2 mnitiskan airmata...Hopeless Cry)" huhu..klu pikir balik..Tsssssmcm xlogik lak brmonolog cmtu..huhu..*sigh*mesti org pikir pelik kot...hahaha..lantaklah org nk pikir ape pom..huhu

TATA Photobucket

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi