Monday, August 27, 2012

8 syawal 1433H


Oo Allah..
I wanna thank you for all the things that you have done..
You have done for me through all my years I've been lost..
You guided me from all the ways that were wrong 
And did you give me hope..
I thank You with every breath I take..
All praises to Allah..



~ Alhamdulillah..CM slamat dr kemalangan yg menimpa CM di jalan KM 1 selepas jambatan kuala rui brdekatan dgn Kem Kuala Rui pd jam lebih kurang pukul 1.15 ptg..Syukur tidak terhingga pd Allah kerana memberi peluang pd CM utk hidup di dunia ini lg..rase mcm mimpi ngeri je smalam tp nak tak tak nak kena terima jgk smua tu adalah knyataan..sbelum ni CM pernah mimpi yg CM excident, kereta smua rosak teruk dan CM terselamat..tp itu hanyalah mimpi..skrg ni CM masih lagi rasa x prcaya dgn ape yg brlaku..ini bukan lg mimpi yg CM pernah mimpi sbelum ni..ianya adalah kenyataan..di alam yg nyata..CM cuba utk menerima..huhu ~

~Ya Allah..trlalu berat ujian yg Kau berikan..namun kugagahi jua hati ini utk menerima sgala qada' dan qadarMU..mgkin ade hikmah yg Allah nk tunjukkan..tapi CM xnampak lg pe hikmah keseluruhannya..hikmah2 lain yg CM nampak adalah keikhlasan dan pengorbanan yg tidak dapat diungkap dgn kata2 oleh ahli keluarga,si dia dan sahabat2 serta smangat yg diorg berikan pd CM di saat CM dalam kesedihan yg hnya Allah shj Maha Mengetahui..Terima kasih Ya Allah krn mengirimkanku keluarga, insan trsyg dan sahabat2 yg sgt istimewa utkku..bila ssuatu kecelakaan atau kesusahan yg brlaku pd kita, baru kita tahu sejauh mana keikhlasan seseorang yg cuba memberikan kebahagiaan kpd kita di kala kita dalam kesedihan dan kedukaan..~ 

~ Ya Allah..hnya Engkau sahaja yg mampu memberikan balasan yg setimpal dgn apa yg mereka korbankan utkku..Kau berilah mereka kebahagiaan di dunia dan akhirat kpd mereka smua..amin yarabbal alamin..~

~ Semoga semangat CM untuk terus hidup kt dunia ni akan kembali smula serta semangat utk mndidik ank bgsa akan kembali membara..huhu..harap2 cmtu la..sbb skrg ni rase mcm xprcaye lg dgn pe yg brlaku..rs mcm nk duk umah je..xnk p mane2..nk p Mekah..nk mengadap kiblat je..huhu..xtau knape rs cmtu..mgkin skrg ni masih dlm trauma lg kot..tp CM tahu CM xleh jd cmni..demi ummi dan abah serta adik bradik trsyg..CM kuatkn hati utk berikan snyuman kpd mereka supaya mereka x risaukn keadaan CM..hanya Allah shj yg tahu sgala yg terbuku dihati ni..~




YA ALLAH..
Semakin jauh ku dariMu..
Semakin dekat pula kau menghampiri daku..
Oh Tuhan Yang Maha Pengasih..
Siapalah diriku dipandanganMu..

YA ALLAH..
Semakin cuba ku mendekatiMu..
Semakin kuat pula Kau mendugai aku..
Oh Tuhan Yang Maha Sempurna..
Kerdilnya diriku dipandanganmu..

YA ALLAH..

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan denganMu

Sudikah Kau menerima hambaMu yang hina ini
Ya Allah Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari aku kealpaan
Dusta dunia penuh kepura-puraan
Di kala dini hari aku kepasrahan
Mendamba jernih embun kasih sayangMu Oh Tuhan

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurgaMu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksa-Mu…Oh Tuhan

Kasih sayangMu Tuhan 
Itu yang ku dambakan 
Dengan rahmatMu ampunilah diriku..



~ Semoga Allah sntiasa brsamaku dan beriku semangat utk terus kuat menghadapi dugaan hidup ini..insyaAllah..amin~



Friday, August 10, 2012

MenCaRi LaiLaTuL QaDaR


~ As salam..dah lame x update kt sini..al maklum lah sibuk memanjang..huhu..skrg ni dah menghampiri 10 malam terakhir ramadhan, terdetik hati ni nk post pasal Malam Al-Qadr..huhu..~

~ Sebagai hambaNYA, kita perlu sentiasa berusaha menjadi hamba yang terbaik utk Allah..hidup mati hanya untuk Allah..selagi umur masih ada, cuba membuat perubahan dalam diri menjadi lebih baik drp sebelum ni..insyaAllah..jika diizinkan Allah, niat kerana Allah, Allah akan bantu hamba2NYA..semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dengan pertemuan Malam Al-Qadr..setiap muslim dan muslimah pasti mengidam-idamkan malam yang penuh barakah ini..begitu jugak dgn CM..rase nak sangat2 dapat malam berkat ni..semoga dipertemukan denganLailatul Qadar pd thn ini dan thn2 akan datang jika masih dipanjangkan umur..amin..~

~ Serba sedikit maklumat mengenai Malam Al-Qadr..terima kasih ats perkongsian ilmu ini kepada blogger-blogger berikut..smoga bermanfaat..~

langitilahi
shafiqolbu
nesloo







Ya Allah..Ya Malik..Ya Quddus..
Sesungguhnya..
Aku hamba yang daif..
Aku hamba yang lemah..
Aku hamba yang terlalu banyak dosa padaMU..
Dosa-dosaku ibarat pasir di tepian pantai..
Sesungguhnya aku sendiri yang menzalimi diri ini..

 Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Jika Ramadhan kali ini adalah terakhir buatku..
Kau temukan lah aku dengan Lailatul Qadar..
Malam yang penuh rahmat..
Malam yang lebih baik drp 1000 bulan..
Malam yang menjadi idaman setiap insan..
Malam yang penuh barakah dan keberkatan..



Ya Allah Ya Mutakabbir Ya Hamid..
Kau berikanlah peluang kepadaku Ya Allah..
untuk merasai malam ini sekali seumur hidupku..
jika Kau temukan aku berkali-kali dengannya..
Alangkah indahnya Ya Allah..
suatu anugerah yang tidak ternilai utkku..

Ya Allah..Ya Razaq..Ya Mubin..
Berilah aku kesempatan utk menemui Malam Al-Qadr,
sepanjang usiaku..
Kau izinkanlah pertemuan ini..
Kau berkatilah Ya Allah..
Sesungguhnya aku hanya mampu memohon padamu..
aku hanya mampu berdoa..
aku hanya mampu menitiskan air mata
aku hanya mampu berharap
Namun Kau jua yang menentukan segalanya..
Aku redha dan pasrah dengan segala ketentuanMU..
Amin  Yarabbal alamin..







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi