Friday, May 27, 2011

SiaRaN TeRGenDaLa


~ SaLam semua..siaran tergendala nmpaknye spnjang cuti sekolah ni..hmmmm...PhotobucketCHe MaH xdapatlah nk update blog kesayangan ni..huhu..sunyilah nnt..Photobuckethuhu..sabor je le CHe MaH..berokband adik bongsu CHe MaH dah bawak p UiTM la..huhu..CHe MaH berpuase la selama 2 minggu tanpa tenet..huhu..Photobucket

ok la..masa amat mencemburui CHe MaH..Photobuckethuhu..nak balik dah..tumpang kak ain..jiran depan umah..hehe..smoga prjalanan kami ke kampung selamat dan selamat juga datang balik ke Perak..hehe..Photobucketamin..insyaAllah..

~ smoga korang smua yg bercuti, dapat mnfaatkn cuti korang dgn buat perkara2 yg berfaedah ye..ok..PhotobucketCHe MaH siap sedia nak terbang balekm kampong ni..hehe..TATA~

Wednesday, May 25, 2011

CuTi Datang LaGi..MaSa unTuK PeRuBaHaN

~Salam smua...animated,gifCHe MaH xsabar nk balek kamponggg..hoorayyy..Photobucketyela..rindu sgt2 makanan kt kuala besut tu terutamanye masakan UMMI..animated,gifwahhh...x sabarnyeee..animated,gifrindu kt smua yg ade kt kuala besut..biaselah org merantau kt negeri org ni, mcm nila jadinye stiap kali dpt balik kampong..huhu..kalau boleh nk amik smua yg ade kt kuala besut tu bawak balik kt sini trmasuklah ummi dan abah sekali..huhu..tapi smua tu mustahil laaa..waaaa..AWOK BERSABOR JE LE..huhuanimated,gif~

Baru je petang tadi, my sis calling..die ckp rindu kt adik die..kt kakak die ni xrindu pom..animated,gifhuhu..yela..slama ni adik die tula yg jaga die..jaga mknan dn bagi die mkn ubat pe smua..brgaduh dan brperang pom dgn adik die..kikiki...animated,gifbile da adik die p smbung belajo kt UiTM..mule la die rindu..
tengok pom teringatkn adiknye..
tengok pom tringatkn adiknye..
tengok pom teringatkn adiknye..
tengok   pom teringatkan adiknye..
smua bende die tringat..ish ish ish..kuat bebenor panahan rindu trhadap adiknye tu..huhuanimated,gif

sampai mandi x basah2..tidoq x tidoq2..makan x kenyang2..tu la jadinye..huhu..kesiannn..ape nk dibuetnye..dh takdirnye mcm tu..huhu..die jd cmtu pom sbb duk sorg2 kt umah la..kalau x, die ok je sebenornye..

~ cuti ni ingat nak buat ape yg patot..hihi..smoga cuti kali ini member peluang utk CHe MaH memprbaiki segala kelemahan yg ade dlm dunia kerjaya CHe MaH..insyaAllah..sbagai seorang hamba Allah..kite perlu lah sntiasa berubah ke arah kebaikan supaya kita dapat mnjadi seorang hamba Allah yg baik disisiNYA..smoga Allah permudahkan sgala urusan kite di dunia mahupom di akhirat kelak..selagi niat kite baik dan menjurus ke arah mncari keredaanNYA..insyaAllah..ALLAH selalu ade bersama kite..CHe MaH nak buat satu perubahan dari segi cara pengajaran CHe MaH dalam kelas..setelah melalui dua ujian yg lepas..CHe MaH pikio anak2 murid CHe MaH perlukan ssuatu dalam hidup mereka dimana mereka tiada ssuatu itu..ayat ape ni..huhu~

~ Sesetengah daripada ank murid CHe MaH ni tidak mendapat keperluan-keperluan trtentu dalam hidup mereka..dah nak buat cmna..mereka lahir daripada keluarga yg sebegitu..itu smua takdir Allah..Photobucketmustahil la kalau CHe MaH katakan disini yg CHe MaH ni mampu nk penuhi sgala kperluan mereka..PhotobucketCHe MaH ni bukannye sperti itu yang dapat penuhi smua kehendak manusia di dunia ni..cume CHe MaH sedar knape mereka mnjadi murid yg sebegitu..itupon berdasarkan pemerhatian terhadap tingkah laku mereka di dalam dan luar kelas..salah satu puncenye ialah kerana ade kprluan utama mereka tidak dipenuhi..bile ada keperluan utama mereka x dipenuhi, maka terjadilah pelbagai masalah dalam diri mereka..smua tu juga  brgantung kpd didikan ibu bapa, keluarga dan keadaan persekitaran mereka..kadang2 sebagai guru, CHe MaH sedih kerana keadaan mereka..huhu..insyaAllah CHe MaH akn ceritakan di lain entri lak ye..CHe MaH hanya mampu buat ape yg CHe MaH mampu berikan sahaja..sgala ketidakmampuan CHe MaH adalah di luar kemampuan CHe MaH..huhu..smoga Allah membuka pintu hati mereka utk menerima sgala ilmu yg dicurahkan..hehe amin..insyaAllah..~

okla..TATA animated,gif

Sunday, May 22, 2011

MaLaM MSSM 2011

keindahan malam MSSM 2011
~ Assalamualaikum semua..salam sejahtera kpd yg bukan muslim..hehe..CHe MaH nak kongsi  pasal MSSM ari tu pd 20 MEI 2011..Perak menjadi TUAN RUMAH..CHe MaH kene jadi guru pengiring la..almaklumlah..i'm single but not available..hihihi..animated,gifnak kena bawa murid sbanyak 39 org..bkn CHe MaH sorang la jadi guru pengiring..tp ade 5 org lagi..kitorang naik bas p STADIUM PERAK..bertolak daripada pukui 3 ptg lagi..majlis prasmiannye start pukui 8.30 malam..hahaha..takut sesak la nnt..tu yg bertolak awai2 lg..hehe~

suasana petang sebelom malam mnjelma


~ Waktu petang tu trsangatlah boring..animated,gif  tapi naseb baek ade jgk la rehearsal kt tengah2 padang tu..rehearsal tuk prsembahan malam nnt..tp yg x syok nye..bile murid2 nak buang air..animated,gifalahaii..dahla tandas pom..aishhh...animated,gifhuhu..surau pom jauh..animated,giftrpaksalah jalan jauh2..yg pihak yg berkenaan pom x cakna dgn masalah yg melanda..dah tau ramai yg datang, buatlah tandas banyak2..tapi knela bersih jugak..org2 dari negeri lain pom mcm x berkenan la nk datang stadium ni lagi..kalau pelancong dari JEPUN, sah2 diorg xnak datang da..huhu..bkn JEPUN je..negara2 lain pom..huhu..sedehnyeee..animated,gifCHe MaH terpaksa luah kt sini..xpela..xde org tahu pom xpe..kalau nk dilaporkan, baik p lapor kat suratkhabar..barulah diorang sedar..huhu..tapi CHe MaH x suke publisiti murahan ni..Photobuckethuhuhu..ape yg diharapkan moga2 pihak yg berkenaan cakna dengan masalah tersebut walaupom nampak remeh je..~

rehearsal
ank murid pom siap posing lg

cikgu2 lak yg posing


naseb baek ade bekal leh mkan wktu kebosanan melanda
~ Jom tengok video kemeriahan malam tu nak??bestttt..animated,giffirst time CHe MaH tengok bunga api betoi2 ats kepala CHe MaH..ape lagi..siap rakam dn amik gambar byk2 la..animated,gifkenangan manis yg xdapat dilupakan seumur hidup..pastu ade pulak cahaya2 daripada TANGLUNG 1 MALAYSIA..animated,gifamat menarik dan teruja..hehe..rugi sape x tengok live malam tu..hihi ~

ni waktu pembarisan kontingen2 negeri


kontinjen negeri PERAK
MELAKA


SABAH
MELAKA

TERENGGANU..negeriku,,

SARAWAK
KELANTAN


KEDAH


KEDAH LAGI..yg kelakarnye maskot diorg siap wat drama lg kt tengah2 stadium tu..haha

maskot Burung Helang yg kelakar n pandai posing tau

WILAYAH PERSEKUTUAN
Che Mah n Cikgu Liza
ni selepas smua kontinjen berbaris

ank2 murid nmpak ceria

~ kemeriahan malam kemuncak MSSM,,percikan bunga api,,,animated,gifceronoknyee~


betol2 ats kepala Che Mah ni..aaaa..help meee





~ cahaya tanglung 1 malaysia memecah rekod dan trcatat dlm Malaysia Book of Records,,cantik sangat...animated,gif~





~ semoga kenangan mlm ni terus mnjadi sumber inspirasi dlm hidup..knangan ini amat indah dan menyeronokkan..hehe..pngalaman brsama warga stadium amat bermakna,,pngalamn mnjaga anak2 murid juga mnjadikan Che MaH lebih bertanggungjawab..Photobucketececececece..hihihi..Photobucketokla,,TATA animated,gif
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi