Tuesday, May 17, 2011

HaRi GuRu PerTaMa...



~ SELAMAT HARI GURU UNTUK SEMUA YANG BERGELAR GURU,PENSYARAH,USTAZ,USTAZAH DAN SEBAGAINYA..hehe...~

Pertama kali merasa menyambut Hari Guru tahun ni,,Alhamdulillah..sempat jugak sambut Hari Guru bersama murid2 dan warga SKTB pd hari ni..smuanye brjalan dgn lancar dan baik sekali..hehe..nak tau x..mmg trkena undian name CHe MaH pagi tadi..xtau la same ade kebetulan atau dibuat2 undian tu..fuhh naseb baek la dh siap buat SELOKA HARI GURU semalam..Alhamdulillah..ape lagi..CHe MaH bace dgn penuh emosi la kt atas pentas td..hehe..Photobucketpunyelah panjang seloka tu..nasib baek ade murid yg bg semangat kt CHe MaH mase ats pentas tu..hehe..syukur sgt2 sebab xdela dipaksa suruh nyanyi karaoke ke ape..hehehe..terselamat Photobucket

Anak2 murid pom sntiasa bersemangat nak buat persembahan utk Hari Guru ni..diorg punyelah bersemangat berlatih sejak 2 minggu yg lepas lagi..alhamdulillah..walaupom xde muzik intrumental..diorang leh nyanyi dgn baik sekali..tapi kalau ade muzik mesti lagi seronok..kepada ank muridku,terima kasih banyak-banyak..Cikgu bangga dengan semangat sungguh2 yg kamu tunjukkan...hehe..walaupom diorg xbace blog ni pom..huhu ni la gambar2 diorg seblom buat prsembahan..hehe..penuh warna warni gitu..hihihi Photobucket




ni la waktu CHe MaH ngah bace SELOKA..hahaha..
ni waktu persembahan ank muridku..hehe
Esyen Syon..hehe..comel sgt..
Kalau sambut hari guru, mmg xsah la kalau guru2 xdapat hadiah..mesti dapat punye..hehe..kalau x drp murid pom, pihak skolah iaitu Kelab Guru dan PIBG pom msti prepare utk hadiah hari guru..mestilah guru2 pom teringin jgk nk merasa hadiah murid2 gak.. tapi bagi seorang guru, hadiah yg paling penting dan bermakna adalah kejayaan yg cemerlang yg diperoleh oleh anak2 didiknye..itulah hadiah yang amat berharga..begitu juge dgn CHe MaH..bile dapat tengok murid2 berjaya dgn cemerlang dalam peperiksaan pom, CHe MaH seronok sangat..rase sangat berpuas hati dgn usaha sendiri..sebab ape?? sebab segala penat lelah seorang cikgu  selama ini di balas dengan kejayaan mereka yg cemerlang..Alhamdulillah..CHe MaH pasti itulah yang diharapkan oleh smua guru atau pendidik dalam mengajar dan mendidik anak2 murid mereka..hadiah2 yg diberikan oleh murid2  sebenarnye menjadi pembakar semangat guru dan motivasi utk guru supaya terus membantu mereka utk mencapai kecemerlangan dalam hidup..itulah sebenarnya erti hadiah yang diberikan bg CHe MaH..selain itu CHe MaH tahu, murid2 yg bagi hadiah ni sebab tanda diorg menghargai sgala jasa guru dalam mendidik mereka..

 Alhamdulillah..
syukur sangat2 ade jgk murid2 yg dapat menerima ajaran CHe MaH dengan baik..

hadiah2 drp murid,pihak sekolah dn PIBG..alhamdulillah

kenangan yg bermakna dlm hidup Che Mah




BUNGA-BUNGA
KAD-KAD
PEN-PEN























Hadiah ni dapat pas bace SELOKA HARI GURU..kotak tisu pom istimewa jugak..hehe

hadiah drp mentor



drp pihak sekolah, SKTB






 ~ Sangat terharu dgn pemberian smua hadiah di atas..syukur Alhamdulillah..ni semua rezeki drp Allah..smoga smua ni menjadi antara knangan terindah dlm hidup CHe MaH dan memotivasikan CHe MaH utk mengajar dgn lebih baik lagi pada ms akan dtg..InsyaAllah..TERIMA KASIH ats smua ini..





ni utk cikgu2 yg prnah mgajar CHe MaH

~ ok la..sampai disini dulu CHe MaH berkongsi kenangan terindah hari guru thn ni..ni la hari guru pertama kali CHe MaH sambut selepas bergelar seorang guru yang sebenar..doa2kan CHe Mah menjadi guru yang terbaik dalam apa jua subjek yg diajar k..doa kalian amat bermakna dlm hidup CHe MaH..sekian..kite jumpe lg di HARI GURU yg akan dtg..wassalam..~

~ TATA ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi