Wednesday, May 25, 2011

CuTi Datang LaGi..MaSa unTuK PeRuBaHaN

~Salam smua...animated,gifCHe MaH xsabar nk balek kamponggg..hoorayyy..Photobucketyela..rindu sgt2 makanan kt kuala besut tu terutamanye masakan UMMI..animated,gifwahhh...x sabarnyeee..animated,gifrindu kt smua yg ade kt kuala besut..biaselah org merantau kt negeri org ni, mcm nila jadinye stiap kali dpt balik kampong..huhu..kalau boleh nk amik smua yg ade kt kuala besut tu bawak balik kt sini trmasuklah ummi dan abah sekali..huhu..tapi smua tu mustahil laaa..waaaa..AWOK BERSABOR JE LE..huhuanimated,gif~

Baru je petang tadi, my sis calling..die ckp rindu kt adik die..kt kakak die ni xrindu pom..animated,gifhuhu..yela..slama ni adik die tula yg jaga die..jaga mknan dn bagi die mkn ubat pe smua..brgaduh dan brperang pom dgn adik die..kikiki...animated,gifbile da adik die p smbung belajo kt UiTM..mule la die rindu..
tengok pom teringatkn adiknye..
tengok pom tringatkn adiknye..
tengok pom teringatkn adiknye..
tengok   pom teringatkan adiknye..
smua bende die tringat..ish ish ish..kuat bebenor panahan rindu trhadap adiknye tu..huhuanimated,gif

sampai mandi x basah2..tidoq x tidoq2..makan x kenyang2..tu la jadinye..huhu..kesiannn..ape nk dibuetnye..dh takdirnye mcm tu..huhu..die jd cmtu pom sbb duk sorg2 kt umah la..kalau x, die ok je sebenornye..

~ cuti ni ingat nak buat ape yg patot..hihi..smoga cuti kali ini member peluang utk CHe MaH memprbaiki segala kelemahan yg ade dlm dunia kerjaya CHe MaH..insyaAllah..sbagai seorang hamba Allah..kite perlu lah sntiasa berubah ke arah kebaikan supaya kita dapat mnjadi seorang hamba Allah yg baik disisiNYA..smoga Allah permudahkan sgala urusan kite di dunia mahupom di akhirat kelak..selagi niat kite baik dan menjurus ke arah mncari keredaanNYA..insyaAllah..ALLAH selalu ade bersama kite..CHe MaH nak buat satu perubahan dari segi cara pengajaran CHe MaH dalam kelas..setelah melalui dua ujian yg lepas..CHe MaH pikio anak2 murid CHe MaH perlukan ssuatu dalam hidup mereka dimana mereka tiada ssuatu itu..ayat ape ni..huhu~

~ Sesetengah daripada ank murid CHe MaH ni tidak mendapat keperluan-keperluan trtentu dalam hidup mereka..dah nak buat cmna..mereka lahir daripada keluarga yg sebegitu..itu smua takdir Allah..Photobucketmustahil la kalau CHe MaH katakan disini yg CHe MaH ni mampu nk penuhi sgala kperluan mereka..PhotobucketCHe MaH ni bukannye sperti itu yang dapat penuhi smua kehendak manusia di dunia ni..cume CHe MaH sedar knape mereka mnjadi murid yg sebegitu..itupon berdasarkan pemerhatian terhadap tingkah laku mereka di dalam dan luar kelas..salah satu puncenye ialah kerana ade kprluan utama mereka tidak dipenuhi..bile ada keperluan utama mereka x dipenuhi, maka terjadilah pelbagai masalah dalam diri mereka..smua tu juga  brgantung kpd didikan ibu bapa, keluarga dan keadaan persekitaran mereka..kadang2 sebagai guru, CHe MaH sedih kerana keadaan mereka..huhu..insyaAllah CHe MaH akn ceritakan di lain entri lak ye..CHe MaH hanya mampu buat ape yg CHe MaH mampu berikan sahaja..sgala ketidakmampuan CHe MaH adalah di luar kemampuan CHe MaH..huhu..smoga Allah membuka pintu hati mereka utk menerima sgala ilmu yg dicurahkan..hehe amin..insyaAllah..~

okla..TATA animated,gif

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi