Sunday, October 30, 2011

La Tahzan Hazimah..

~Salam...gif,avatar,animated,emotionari ni dan saat ni..animated,gifCHe MaH nk kongsi prasaan yg CHe MaH alami sekarang ni..dgn menulis kt blog ni,animated,gif mgkin sedikit sebanyak leh kurangkn emosi yg tidak baik yg ade dlm jiwa dan hati CHe MaH skrg..animated,gifdan hanya pada Allah jugalah tempat CHe MaH meluahkan sgala2nya..dan Allah S.W.T Maha Mengetahui sgala-galanya wlaupun kite sbgai hambaNya xckp atau tak luahkn skalipun..Allah S.W.T Mengetahui stiap ape yg berlaku, yang dah berlaku dan yg bakal berlaku...kerana ALLAH MAHA BERKUASA LAGI MAHA PERKASA...ALLAHUAKHBAR!!! ~






Ya Allah Ya A'lim..
Hati ini..
jiwa ini..
emosi ini..
perasaan ini..
tidak dapat diluahkan hanya dengan kata-kata..
sekeras-keras hati wanita..
air mata jua yg dititiskan..animated,gif

Ya Allah Ya Baari..
Hati yang mana..
Jiwa yang mana...
Takkan pernah sakit..
jika kepercayaan dikhianatkan...
jika diri dipermainkan..
Jika segalanya telah disia-siakan..
animated,gif


Ya Allah Ya Mukmin...
setiap apa yg berlaku...
setiap ujian drpMU..
setiap musibah yg menimpaku..
aku redha...
aku pasrah...
aku berserah hanya padaMU..
aku berdosa padaMU Ya Allah..
ampunkan aku Ya Allah..Ya Rabbi..
animated,gif



Ya Allah..Ya Fattah..
Jika inilah yang terbaik untukku..
Aku terima segalanya..
Kirimkanlah semangat dan kekuatan kpdku..
Kuatkanlah imanku..
Teguhkanlah hatiku..
tunjukkanlah aku..
Jalan yang terbaik..
jalan yang Kau redhai..
Bantulah aku Ya Allah..
gif,avatar,animated


Ya Allah Ya Sami' Ya Bashir..
Kau berikanlah aku petunjukMU..
Kau berilah aku hidayahMU..
Kau sahaja Ya Allah..
Yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat..
segala yg brlaku padaku..
Aku serahkan hidup dan matiku hanya padaMU..


Ya Allah Ya Waahid..
Tiada Tuhan melainkan Allah S.W.T..
Tiada yang lebih berkuasa melainkan Allah S.W.T..
Tiada yang lebih hebat melainkan Allah S.W.T..





Kau kasihanilah aku..
Kau berilah aku..sinar kebahagiaan dan kekuatan..
Untuk aku meneruskan kehidupanku..
Untuk aku meneruskan amalan bekalanku..
Untuk aku meningkatkan keimananku pdMU..
Untuk aku persiapkan diri menjadi yg terbaik untukMU..



Ya Allah Ya Muqsith..
Setiap amalan ada pembalasannya..
ada ganjarannya..
ada pahalanya..
Kau Maha Adil..
Kau penentu segalanya..




~ Alhamdulillah...gif,avatar,animatedsetiap yg berlaku pd CHe MaH, CHe MaH bersyukur sgt2 krn smua tu mngajar CHe MaH erti kehidupan..animated,gifdalam khidupan kita xsemestinye kene gembira dan senang hati je kananimated,gif..adakalanya Allah nak uji sejauh mane kemampuan kita dan tahap keimanan kita pdNYA dgn diberikan ujian dan masalah..dan ingat setiap ujian tu ade pnyelesaiannya..cume kite je yg kne pikir dan selesaikan sndiri dgn bantuan Allah...dan kene ingat setiap UJIAN dan DUGAAN yng diberikan oleh Allah itu adalah salah satu tanda menunjukkan Allah menyayangi kita dan Allah memberikan kita sesuatu yg amat berharga dimana kita sndiri sedar atau tidak..laluilah hidup ini dgn hati yg penuh keredaan dan kepasrahan hanya pada Allah..ikhlaskan hati kita menerima sgala ujian dan dugaan yg diberikan oleh Allah..insyaAllah..Allah sntiasa brsama org2 yg sabar dan selalu berdoa padaNYA..gif,avatar,animatedsmoga sgala yg berlaku dan sgala2nya diberkati oleh Allah..smoga Allah sntiasa bersama kita iaitu seluruh ummat Islam yg beriman hanya pada Allah...insyaAllah..amin..~

TATA.. animated,gif

Sunday, October 23, 2011

Koleksi Gelas Unik dan Kreatif


~ Gelas..cawan..mug..atau sebagainye yg unik dan kreatif..animated,gifhehe...animated,gifCHe MaH sgt suke mlihat idea kreatif sperti ini...animated,gifsumber drp ATOK GOOGLE..~


kalau dapat mug ni knelah ikut peraturan yg telah ditandakn tu..hehe..sbenarnye mug ni lebih ssuai utk individu yg jenis teliti dan cermat..stiap org ade selera masing2..hehe

mug ni ssuai utk sarapan atau minum petang..nk hidang pd tetamu pom bagus gak xperlu lg nk kne hidang biskut ats pinggan lain..hehe..letak je kt dlm ruang tu..

mug ni lak mcm perli org tua yg xde gigi je..hahhaa


mcm zip baju daaa...

pelik tapi unik...hehe

mug ni mmg kne diisi dgn nescafe atau kopi je ye..hahhaa

kelakar la gelas ni..penutupnye mcm payung..hehe


gelas ni ssuai utk yg brpasangan..xkire sweet couple ke, adik bradik kembar ke,kwn karib ke..leh je mane2..hehe..dah mcm pil org senggugut lak sbb ade wrna pink..hehe

sgt kreatif..mcm keyboard daa...hehe

xsanggup rase nk minum air dlm gelas cmni..ish ish ish..

kreatif sbb ade tmpat tuk letak sudu..hehe


ni pom kreatif..mcm filem star wars..bg peminat2 setia star wars trutamanye kanak2 mmg akn cari dan gune gelas cmni kan..hehe

gelas ni sesuai utk komposer dan penyanyi..dan yg minat main gitar dan main muzik...hehe..sgt kreatiff

gelas ni mcm botol susu bayi la..haha..

opsss...ni mcm censored sket..hahhaa...tp xpela..yg pnting unik dn kreatif..animated,gif

gelas ni mmg ganas..utk yg jenis panas baran..atau rase die tu baran..gunelah gelas ni..ssuai sgt dgn korang....hahhaa

yg peliknye..cmne nk minum gune gelas ni ek??gif,avatar,animatedhairan bin pelik..gif,avatar,animated,emotionhehe

gelas ni ssuai tuk wanita2 brkerjaya atau suri rumah pom boleh..asal wanita je..hehe..

cute sgt..

gelas ni ssuai tuk atlet2 trutamanye yg main tenis atau yg suke prmainan tenis..hehe..

comel dan kreatif..

hehe..siap ade penutup gmbar rambut die lg..mmg menarik..hehe..

cawan ni pom sgt unik..boleh juge dihidangkn utk para tetamu yg suke minum air byk2..hehe..
yg ni lak ssuai utk digunakan di restoran atau kedai makan utk disediakn kpd para pelanggan.....snang dibawa kemane2..jimat masa dn tenaga..hehe

ni lak gelas jenis pe ni??hahaa..nk minum dlm gelas ni pom xlalu la..huhuhu..mcm getah tayar basikal daaa...

mug ni ssuai tuk para saintis dan cikgu2 sains..hehe..mcm bikar..nk buat eksperimen ke ape..hehe

ni lak sesuai utk fotographer,,jgn trtukar dengan kamera sudahh..hehe
ni lak mmg gelas yg unik..bile xde air, gelas tu mmg wrna hitam,..tp bile dh diisi dgn air,,trutamanye dgn hot water,gelas akn brtukar mnjadi putih..hehe...sgt kreatiff

ni pom same gak..bile air tu sejuk,gelas jadi wrna hitam..bile air kt dlm gelas tu panas, gelas akan brtukar mnjadi warna putih..hehe,..so creativeeee...
ni lak lagi kreatif..khas utk org yg sgt memintai pemandangan dan seni lukisan..hehe..bile air penuh dlm gelas, lukisan laut tu akan menenggelamkan gmbr gunung yg wrna puteh tu..dn bile air dh abis diminum, gmbar gunung wrna puteh kembali kelihatan..hehe...sgt sgt sgt kreatif..kan best dpt miliki satu gelas cmni..gif,avatar,animatedhehe..
gelas pelbagai gaye...
TATA animated,gif
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi