Daisypath Graduation tickers

Friday, August 10, 2012

MenCaRi LaiLaTuL QaDaR


~ As salam..dah lame x update kt sini..al maklum lah sibuk memanjang..huhu..skrg ni dah menghampiri 10 malam terakhir ramadhan, terdetik hati ni nk post pasal Malam Al-Qadr..huhu..~

~ Sebagai hambaNYA, kita perlu sentiasa berusaha menjadi hamba yang terbaik utk Allah..hidup mati hanya untuk Allah..selagi umur masih ada, cuba membuat perubahan dalam diri menjadi lebih baik drp sebelum ni..insyaAllah..jika diizinkan Allah, niat kerana Allah, Allah akan bantu hamba2NYA..semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dengan pertemuan Malam Al-Qadr..setiap muslim dan muslimah pasti mengidam-idamkan malam yang penuh barakah ini..begitu jugak dgn CM..rase nak sangat2 dapat malam berkat ni..semoga dipertemukan denganLailatul Qadar pd thn ini dan thn2 akan datang jika masih dipanjangkan umur..amin..~

~ Serba sedikit maklumat mengenai Malam Al-Qadr..terima kasih ats perkongsian ilmu ini kepada blogger-blogger berikut..smoga bermanfaat..~

langitilahi
shafiqolbu
nesloo







Ya Allah..Ya Malik..Ya Quddus..
Sesungguhnya..
Aku hamba yang daif..
Aku hamba yang lemah..
Aku hamba yang terlalu banyak dosa padaMU..
Dosa-dosaku ibarat pasir di tepian pantai..
Sesungguhnya aku sendiri yang menzalimi diri ini..

 Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Jika Ramadhan kali ini adalah terakhir buatku..
Kau temukan lah aku dengan Lailatul Qadar..
Malam yang penuh rahmat..
Malam yang lebih baik drp 1000 bulan..
Malam yang menjadi idaman setiap insan..
Malam yang penuh barakah dan keberkatan..



Ya Allah Ya Mutakabbir Ya Hamid..
Kau berikanlah peluang kepadaku Ya Allah..
untuk merasai malam ini sekali seumur hidupku..
jika Kau temukan aku berkali-kali dengannya..
Alangkah indahnya Ya Allah..
suatu anugerah yang tidak ternilai utkku..

Ya Allah..Ya Razaq..Ya Mubin..
Berilah aku kesempatan utk menemui Malam Al-Qadr,
sepanjang usiaku..
Kau izinkanlah pertemuan ini..
Kau berkatilah Ya Allah..
Sesungguhnya aku hanya mampu memohon padamu..
aku hanya mampu berdoa..
aku hanya mampu menitiskan air mata
aku hanya mampu berharap
Namun Kau jua yang menentukan segalanya..
Aku redha dan pasrah dengan segala ketentuanMU..
Amin  Yarabbal alamin..







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi