Wednesday, September 12, 2012

RinDu DaTaNg LaGi..


~ Alhamdulillah..Assalamualaikum smua..CM kembali lg..dh lame xtulis entry dlm blog ni..CM baru je sembuh sepenuhnye dr excident ari tu..THANK YOU ALLAH!!!...dah nk hmpir 3 minggu cuti je sbb kaki kanan xsembuh sepenuhnye lagi..mmg la hnya terseliuh tapi yg sakitnye CM yg tanggung..mgkin ade org lain ckp " ek eleh terseliuh je pom, cuti bukan main lame.." huhu..kuang asam jawa la klu ade org ckp cmtu..cube die yg rase pe yg CM rase mase sakit tu..baru padan muke..huhu..kaki ni bukan hnya trseliuh tp trkepit ms excident ari tu smpai tinggalkn kesan..siap 2 kali Xray dan 2 kali mengurut lg..ni pom ade lg saketnye..nk smayang pom kene smayang cara duduk lg..huhu..lantak la ape org nk ckp..ingat sakit ni CM mintak ke..smuanya ujian drp ALLAH..dh la nk hadapi trauma excident tu amik mase yg lame jgk..dlm 2 minggu jgk la nk pulihkan smngat ni..nk hilangkn trauma kejadian tu..huhu..tiap2 mlm nangis bila ingat kejadian tu..huhu..Allah je yg tahu pe yg CM alami..CM sedih ke, nangis ke, Allah je yg tahu..CM kalau boleh xnak tunjuk kt keluarga yg CM sedih dan trauma..tapi diorg tahu bile tgk air muka CM yg masih lg pucat dan tak bermaya..huhu..diorg cume cube utk bantu CM pulihkan smangat kembali..Alhamdulillah..CM rase dh pulih kot sket..kenangan pahit tu CM leh lupakan da sket2..insyaAllah CM akan lebih brhati-hati lg dan smua tu jdkan panduan ms depan..CM tahu smua tu adalah qada' dan qadar Allah..dan kita sbagai umat Islam kena prcaya pada qada' dan qadar..CM redha dgn ape yg brlaku..smua tu ade hikmah daripada Allah..insyaAllah..~

~ Rindu datang lagi..yela sebab dah lame tinggalkan sekolah..rindu kat ank2 murid, keje, tugas2, warga2 sekolah...smualah CM rindu..huhu..kesian kt murid2 CM, diorg dh byk ketinggalan blaja tajuk2 yg spatutnye diorang kne blaja..xpelah..nnt CM dh kembali ke sekolah,insyaAllah CM akan cover balik smua yg ketinggalan tu slagi mampu..walaupom hati ni berat nk balik Perak, demi ank bangsa, agama dan generasi negara..CM kena kuatkan semangat hadapi semua ni..Allah dah tetapkan rezeki utk CM di negeri Darul Ridzuan ni buat sementara..hehe..insyaAllah kalau ade rzeki CM nk bertukar ke negeri sendiri..org ckp "Hujan emas di negeri orang, Hujan batu dinegeri sendiri..namun lbih baik di negeri sendiri.." CM nak sgt berkhidmat kt negeri sendiri, negeri Darul Iman..huhu..smoga Allah makbulkan doa CM suatu hari nanti..dah mintak tukar isi online EG-TUKAR..tp surat pengesahan jawatan CM xdapat lg...huhu..kena tunggu surat pengesahan jawatan dulu la gamaknye..huhu..kena mohon tahun dpan la jawabnye..nk cepat2 brtukar jgk, kena la kawen cepat2..huhu..insyaAllah...smoga Allah permudahkan sgala urusan CM..amin..~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi