Saturday, December 22, 2012

AzaM BaRu LaGi


As salam smua..kabare? musim2 ujan ni, ramai yg batuk, selsema dan demam2 kan...
smoga cepat2 sihat ye korang yang tak sihat tu..CM skrg pom ngah batuk2 lg ni..huhu..dh 1 minggu lebih asyik batuk je..huhu..xpe la..yg pnting kte kne ingat SAKIT TU PENGHAPUS DOSA KECIL..huhu

So, tinggal beberapa hari lagi nak thn baru ni ye..emm..dlm 9 hari lg kan..huhu..jadi kena la perbaharui azam dan matlamat utk thn 2013..
klu tgk balik azam thn 2012, ade jgk dh trcapai..ade yg belum lg..
jadi same2 la kte muhasabah diri dan tgk balik azam kte thn lepas tercapai atau tidak..


Yang ni post CM ttg AZAM BARU 2012..tulisan kaler biru maknanye dah trcapai..yg kaler merah belum spenuhnye lagi..so..kne la berazam lg azam tu utk thn dpn..huhu



APA AZAM CM TAHUN BARU NI YE??hehehe...nak tahu tak?nak?nak?hehe..CEKIDAUT..Da Daaam




1.CM nak cuba perbaiki amal ibadah dan amalan seharian utk menjadi seorang hamba Allah yg lebih baik..berusaha utk mncari keredhaanNYA dlm kehidupan..Sorry - Respect


2. CM nak jadi anak yg lebih baik lagi utk UMI dan ABAH..Loveadik yg lebih baik lg utk Abg2 dan kakak CM..kakak yg lebih baik lagi utk adik2 CM..Photobucket


3. CM nak jadi seorang guru yg lebih baik lagi utk ank2 murid SK Tanjung Belanja..Photobucket



4.CM nak berusaha menjadi seorang guru yg sntiasa memberi komitmen yg baik kpd sekolah..berkhidmat dgn cemerlang..memberi sumbangan kpd sekolah..dpt lakukan smua tugasan dgn sebaik mungkin..hehePhotobucket



5. CM nak jadi seorang insan yg lebih baik lagi dr segi amalan dan pergaulan...cube tingkatkan lagi kemahiran2 yg sedia ada..Instant Love

6.CM nak kumpul duit..kt cawangan2 yg boleh dipercayai..Wha ha

7.CM nak beli handphone yg ehem ehem...hehePhotobucket



8.CM nak belajar selok belok jalan2 kt Perak..yela..agak2 brape lame lg duk kt Perak ni..huhuPhotobucket

9.CM nak melancong smbil2 boleh tambah pengetahuan dan pengalaman...tak gitu??Cool In The Wind


10.CM nak cube cukupkan ape yg tak cukup2 lagi..hahaha..Photobucket


11.CM nak kuruihkan badan lagi..Sniggerutk puaskan hati sendiri dan tingkatkn stamina badan..sambil2 boleh sihatkn badan..Photobucket


12.CM nak belajar ape2 je kemahiran yg boleh dipelajari..nk majukan diri la katakan..hehePhotobucket


13. CM nak bela binatang yg kiut miut...Photobuckettp tak tahu menatang ape..Why?ngah pikio lgi..huhu..Photobucket




Haa..tudia..hanya 2 azam thn ni je yg trcapai..yg lain tu mgkin mmg kne perbaiki setiap thn kot..hehe..
ape pom yg pnting  "DALAM HIDUP MESTI KENA ADA MATLAMAT DAN TUJUAN UNTUK HIDUP.."

"AZAM YANG DIPERBAHARUI SEBAGAI MOTIVASI UNTUK TERUS MAJU KE HADAPAN"

yes..setiap azam yang kite nk capai tu sebenarnye motivasi utk kte jadi lebih baik pada masa akan datang tapi dgn syarat kenalah SENTIASA BERUSAHA KE ARAH AZAM DAN MATLAMAT ITU..xleh la hanya simpan azam dan angan2 semata-mata sambil goyang kaki je..


Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. 

Surah Ar-Ra'd (ayat 11) 


So, kte sendiri kenala berusaha ke arah apa yg kite matlamatkan dalam hidup kite..pedulikan ape org nak cakap tentang azam dan matlamat tersebut..
yg pnting kte berusaha utk mengubah diri kite ke arah yg lebih baik drp sekarang..

Yakinlah dengan ganjaran dan nikmat yang Allah akan beri sekiranye kite berusaha ke arah kebaikan dan ke arah mencari keredaanNYA..


Untuk 2013 ni, CM dah tetapkan azam baru (azam thn 2012 jgk..kihkih) ..so CEKIDAUT..DAUT DAUT..Da Daaam

smoga mnjadi inspirasi utk CM dan semua pmbaca yg membace post ni..(ade ke?? hehe..lantok la ade ke tdk..)..hehe

(copy n paste azam 2012 yg belum tercapai dan tambah azam baru lak..hihi)




1.CM nak cuba perbaiki amal ibadah dan amalan seharian utk menjadi seorang hamba Allah yg lebih baik..berusaha utk mncari keredhaanNYA dlm kehidupan..Sorry - Respect


2. CM nak jadi anak yg lebih baik lagi utk UMI dan ABAH..Loveadik yg lebih baik lg utk Abg2 dan kakak CM..kakak yg lebih baik lagi utk adik2 CM..Photobucket


3. CM nak jadi seorang guru yg lebih baik lagi utk ank2 murid SK Tanjung Belanja..Photobucket



4.CM nak berusaha menjadi seorang guru yg sntiasa memberi komitmen yg baik kpd sekolah..berkhidmat dgn cemerlang..memberi sumbangan kpd sekolah..dpt lakukan smua tugasan dgn sebaik mungkin..hehePhotobucket thn dpn kena jadi guru kelas murid Tahun 2 u ollss..hehe..pastu lak kena ngaja murid2 tahap 1 je..ape pom CM akan cube perbaiki teknik mengajar dan berusaha utk berikan ilmu kpd murid2 yg kecik2 ni..hehe..


5. CM nak jadi seorang insan yg lebih baik lagi dr segi amalan dan pergaulan...cube tingkatkan lagi kemahiran2 yg sedia ada..Instant Love

6.CM nak kumpul duit utk masa depan..kt cawangan2 yg boleh dipercayai..Wha ha


7.Nak jadi isteri yang solehah utk bakal suami...termasuklah blaja masak skali..cube blaja masakan yg bakal suami suke..hehePhotobucket



8.CM nak belajar selok belok jalan2 kt Perak..yela..agak2 brape lame lg duk kt Perak ni..huhuPhotobucket

9.CM nak melancong (with hubby) smbil2 boleh tambah pengetahuan dan pengalaman...tak gitu??Cool In The Wind

10.CM nak cube cukupkan ape yg tak cukup2 lagi..hahaha..Photobucket



11.CM nak buat prsiapan perkahwinan yang sederhana dan prsiapkan diri utk ilmu kehidupan sbg bakal isteri org dan bakal seorang ibu..Snigger   in sya Allah



12.CM nak belajar ape2 je kemahiran yg boleh dipelajari..nk majukan diri la katakan..hehePhotobucket


13. CM nak bela binatang yg kiut miut...Photobuckettp tak tahu menatang ape..Why?ngah pikio lgi..huhu..Photobucket






Setakat ni je azam yg leh dipikio kan..mgkin ade lgi.. in sya Allah..CM cube sedaya upaya utk penuhi azam ni.. semoga Allah permudahkan segalanya..AMIN..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi