Tuesday, November 25, 2014

Hasif Arsyad 3 months old (CMHA ParT 7)


Doaku untuk anakku

" Ya Allah peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

As salam..Alhamdulillah..25 November 2014 genap umur Arsyad 3 bulan..sekarang ni Arsyad dah pandai borak dan membebel byk2 tau..hehe..kalau ajak die borak mmg byk btol mulut die smpai mama papa xlarat nk layan..kalau tak dilayankan mule la die menangis mintak perhatian..hehe..biaselah anak kecik mmg cmtu kan..berat pom dh mkin bertambah smpai mama x larat dah nk dodoikan Arsyad..tp Alhamdulillah sejak die dah mkin besar ni die dah senang sket nk tdokan die...kdg2 tepuk2 je dh tdo dah tu pom kalau die kekenyangan dn pampers bersih la..hehe..senangla sket drp awal2 dulu..adakalanye mmg la ade jugak die susah nk tdo..biaselah anak mama ni kan bijak jadi dh pndai dah mengajar mama papa die..suh dodoikan die lame2..suh layankan die je..biaselah kan die masih dahagakan kasih syg mama papa die..mama papa sabor je la,,kdg2 kesian jgk tgk die nangis2 kan kite wak xtau je..bkn ap..xnk manjakan sgt anak mama papa ni..huhu

Alhamdulillah mama papa masih lg leh dodoikan Arsyad tanpa buaian..mama papa dodoikan Arsyad gune rocker je..kdg2 gune jgk katil tokmi tokbah belikan utk cucu2 die tu..leh jgk la membantu nk ulik malam2,,


Arsyad 3 bulan 

BERAT : 6.1 kg
PANJANG : 62.5 cm






Semoga Hasif Arsyad sentiasa sihat,cergas,cerdas,cerdik,aktif selalu k..smoga sntiasa dilindungi Allah drp segala malapetaka,bencana dan kejahatan makhluk2 di muka bumi ni..amin ya rabbal alamin..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi