Thursday, March 31, 2011

BeRseRaH SeGaLaNya HanYa Pada ALLAH..

~~ Seringkali melihat pasangan suami isteri yg hidup bahagi..terasa ingin sperti mereka..huhu..tp belum masenye lg utk memikirkan smua tu..skrg ni prlu stabilkan ekonomi dahulu..utk masa dpn ank2 dan keluarga kelak..walaupom sy ni pmpuan, sy rs brtanggungjwb jgk utk smua tu..yela..kalau di pikiaq balik..xkan nk harapkn si suami je..si isteri pom kne brsame2 membantu kesejahteraan keluarga..kne la same2 brpakat dn brtolak ansur klu ade mslah kewangan atau sbagainye..nasihat abah dn umi tetap dlm ingatan.."kalau suami isteri nk terus kekal harmoni bersama smpai akhir hayat, knelah saling membantu..kne saling brkongsi ape sahaje..dgn mengamalkn smua tu, insyaALLAH kasih syg antara suami isteri kekal utuh sampai akhr hyat.."

Cehhhwahh..brhujah mngalahkn org yg dh kawen..mcm la sy ni dh kawen..huhu..teringat kata2 INDAH yg seringkali trjumpa dlm laman sesawang mngenai jodoh..

~ Tidak perlu mencari teman secantik BALQIS, Jika diri tidak seindah SULAIMAN, Mengapa mengharap teman setampan YUSUF, Jika kasih tidak setulus ZULAIKA, Tidak perlu mencari teman seteguh IBRAHIM, Jika hati tidak sekuat SARAH, Mengapa di damba... teman hidup seistimewa KHADIJAH, Jika diri tidak sesempurna RASULULLAH S.A.W.......~

 MONOLOG DALAMAN

~~~ kadang2 trpikio jugak smua ni..yela..kan dh brpunye..tp blum tntu akn diijabkabulkan..huhu..smuanya ALLAH yg Maha Menentukan..aku brserah sgalanya hanya pd ALLAH..walaupon si dia punye kelemahan namun ade kelebihannye..sgala kelemahannya aku menerimanye dgn hati trbuka..krn ku tahu aku juga x mampu mnjadi perempuan yg smpurna utknya..aku juga punye kelemahan..namun si dia tetap menerimaku seadanye..si dia tetap brsamaku walaupom trpaksa mghadapi karenah dn perangaiku yg ntah ape2..huhu..kdg2 aku pom hairan dn pelik bile teringat saat perkenalan prtama..(^_--) sungguh xsgka..huhu..ni la ni katekan , ketentuan Allah..kerana ALLAH la, aku brtemu dgnnya..kalau x diizinkan ALLAH, smpai skrg aku xkn bertemu dgn si dia..mgkin ade hikmah atau sebab knape ALLAH prtemukan aku dgn si dia..satu prsatu aku mule mngetahui hikmah itu..tp x pasti sama ade itulah hikmah sebenarnye drp ALLAH..waallahualam..ssunguhnye ALLAH shj YG MAHA MENGETAHUI SEGALA2 NYA.. ~~~~


Dear HAZIMAH...

Berdoalah agar dikurniakan pasangan hidup yang baik untuk kita,didunia dan akhirat..

Andai Dia Imamku Kelak~

Ya Allah…

Seandainya telah Engkau catatkan…Dia milikku tercipta buatku…

Satukanlah hatinya dengan hatiku…Titipkanlah kebahagiaan antara kami…

Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…

Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…

Seringkanlah kami melayari hidup ini…Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…

Seandainya telah Engkau takdirkan

Dia bukan milikku…Bawalah dia jauh daripada pandanganku…

Luputkanlah dia dari ingatanku…Dan periharalah aku dari kekecewaan…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…

Berikanlah aku kekuatan…Menolak bayangannya jauh ke dada langit…

Hilang bersama senja yang merah…Agarku sentiasa tenang…

Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…

Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan Adalah yang terbaik untukku…

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…

Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…Di dunia dan akhirat…

Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…

Jangan Engkau biarkan aku sendirian…Di dunia ini mahupun di akhirat…

Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…

Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…

Ke jalan yang Engkau redhai…Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…

Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…

Dan periharalah kami dari azab api Neraka…

Amin…Ya rabbal ‘aalamin.


2 comments:

  1. mudah-mudahan ya...
    memang blum confirm jodoh kter..
    Dia saja yg tau...
    sob sob :(((

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah..ape pom kte kne slalu brdoa pd Allah moga2 Allah mengurniakn seseorang yg terbaik dn tepat utk diri kte..xprlu memberi harapan 100 peratus trhadap pilihan kte sndiri..ape yg pnting kte kne redha dgn ketentuan Allah..jika dia yg kte temu adalah bakal suami kte atau sbaliknye..jika dia lah yg Allah janjikan,maka dialah yg trbaik drp Allah utk kte..jika sebaliknya,reda dn brserah sgalanye pd Allah..huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi