Daisypath Graduation tickers

Sunday, July 31, 2011

AhLaN WaSaHLaN Ya RaMaDHaN 1432H


~ animated,gifSyukur tidak terhingga ke hadrat ALLAH S.W.T kerana CHe MaH masih lg dipnjangkan umur utk dipertemukan dgn Ramadhan kali ini..THANK YOU ALLAH!!!..animated,gifCHe MaH masih lg berpeluang utk melakukan ibadat rukun islam yang ketiga pd thn ni..ALHAMDULILLAH..banyak syafaat dan keberkatan di bulan RAMADHAN yg mulia ni..jd jgn lepaskn peluang keemasan ini ye kwn2..same2 kita perbanyakkan lagi amal ibadat di bulan ini..gif,avatar,animatedsmoga smua amalan dan ibadah diberkati dan diterima oleh ALLAH S.W.T...insyaAllah ~


~ PUASA dapat menyempitkan aliran darah dan menyumbat jalannya SYAITAN. Sedangkan kekenyangan memperluaskan aliran darah dan membuat SYAITAN akan tinggal lebih lama. Barangsiapa banyak makan dan minum, pasti akan banyak tidur dan merugikan. Dalam sebuah hadis masyur menyatakan :

" Tidaklah seorang anak Adam memenuhi bencana yang lebih buruk dari memenuhi perutnya (dengan makanan dan minuman). Cukuplah bagi anak Adam beberapa suap (makanan) yang boleh menegakkan tulang rusuknya. Jika harus dilakukan, maka sepertiga untuk makanannya, sepertiga lagi utk minumannya dan sepertiga lagi untuk nafasnya..." (HR AT-TIRMIZI, AHMAD DAN HAKIM, disahihkan oleh AL-ALBANI )



animated,gif TATA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi