Thursday, September 18, 2014

Hasif Arsyad nama diberi (CMHA ParT 1)

Doaku untuk anakku

" Ya Allah peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."


As salam..ari ni nak cite ttg CMHA..hehe..pe tu?? kihkihkih..tu la nama utk my baby..

..CHE MUHAMMAD HASIF ARSYAD BIN HASSAN ADLI..

Ape maksud disebalik nama tu..mestilah maksud yg baik2 dan bermakna utk CM dan hubby,.sebagai ibu bapa kite kena lah bagi nama kt anak2 dengan maksud nama yg baik2..insyaAllah semoga anak mnjadi yg baik2 jugak..

CHE
Name ni adalah nama famili CM..keturunan datuk moyang..name ni bukan sebarang name ye..huhu..

MUHAMMAD
Yang Terpuji..dirahmati..the name of the Our Prophet Nabi Muhammad S.A.W

HASIF
Kemas , rapi , yang pintar , yang baik budi bicara

ARSYAD
Yang sangat cerdik


Alhamdulillah..nama anak kami sudah didaftarkan..mcm2 benda kena lalui sepanjang nak daftarkan nama Hasif Arsyad ni..semoga orang2 yang memudahkan urusan kami nnt Allah permudahkan urusan diorang lak..insyaAllah..








2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi