Daisypath Graduation tickers

Monday, March 4, 2013

ADAM DAN HAWA


As salam..CM nk ceghite pasal satu produk makanan atau suplemen tambahan utk kesihatan..
CM bru cuba produk ni ari ni..
saje nak mencuba sbb CM dh buat research dlm tenet ttg produk ni..hihihi..
byk la jgk khasiatnye tapi xtau la serasi ke x dgn CM..
in sya Allah..kita cuba lah kalau tak kita tak tahu keberkesanan dan kesannya..
so, CM beranikan diri utk cuba produk ni..
nnt kte tgk ape perubahannye k..hehe..


Jeng


Jeng



Jeng






INFO ADAM DAN HAWA MIL :

Produk Diet untuk lelaki dan wanita, baik bagi mereka yang ingin menjaga kesihatan dan mengurangkan berat badan berlebihan (obesiti), diformulakan khusus untuk mereka yang berat melebihi 70kg dan berkeinginan berdiet.


ADAM & HAWA MIL secara tidak langsung dapat merawat dan memulihkan segala penyakit berkaitan obesiti. Ia menurunkan berat badan dalam keadaan sihat dengan sekurang-kurangnya 3 – 5 kilogram sebulan dan bakal memiliki kulit yang tegang, menganjal dan cantik tanpa mengelebir. 

Segala sakit sendi dan tulang yang biasa dialami mereka yang obes akan hilang dengan sendirinya, seiring penurunan berat badan anda dengan pengambilan ADAM & HAWA MIL


KANDUNGAN ISTIMEWA:

Susu Rendah Lemak
Serbuk Kacang Soya
Kolagen Marin
Sebuk Fabuless (Lemak Minyak Sawit - Salutan Minyak Oat)
Whey Manis
Fruktosa
Spirulina
Beras Perang
Psyilium Husk
Ekstrak Biji Anggur
Ekstrak Teh Hijau
Ekstrak Mengkudu



KANDUNGAN ISTIMEWA ADAM DAN HAWA MIL :


Serbuk Kacang Soya

Ia adalah sumber baik bagi fiber, karbohidrat dan protin daripada tumbuhan. Terdapat beberapa mikronutrien penting di dalam kacang soya seperti saponin dan isoflavin yang menyumbang kepada kesihatan tulang dan merendahkan risiko penyakit kardiovaskular.


Psyllium Husk

Serat larut daripada Psyllium Husk akan menbentuk gel apabila dicampurkan dengan cecair. Kajian telah menunjukkan bahawa sekam psyllium adalah berkesan dalam merendahkan tahap kolestrol dan LDL (Low Density Lipo-protein) iaitu kolestrol  tidak baik untuk tubuh badan. Kajian juga menunjukkan bahawa penurunan sebanyak 1 % daripada jumlah kolestrol LDL secara total boleh merendahkan risiko sakit jantung sehingga 2%. Memandangkan sekam psyllium sejenis serat, ia dapat mengurangkan sembelit. Tambahan pula, kajian semasa menunjukkan bahawa psyllium juga bertindak sebagai prebiotik dimana ianya memberi kesan tambahan dalam merawat lapisan usus sekiranya berlaku keradangan.


Fabuless (Salutan Lemak Kelapa Sawit – Minyak)

Fabuless adalah sejenis imulsi minyak-air khusus yang dihasilkan daripada lemak kelapa sawit melalui teknologi tertentu yang telah dipatenkan. Fabuless adalah bahan makanan yang telah diuji secara klinikal bagi mengawal selera makan dan rasa kenyang.


Beras Perang

Beras Perang adalah bahan makanan yang mudah dihadamkan, rendak lemak, bebas kolestrol, bebas gluten dan bebas garam. Kaya dengan serat diet dan mengandungi banyak vitamin B dan E. Bijirin sempurna bagi diabetis yang mengandungi kandungan serat dan karbohidret kompleks optimum. Mengandungi vitamain B Kompleks terutamanya thiamine, riboflavin dan niasin (membaiki sistem hormon, liuka terbuka dan tekanan darah, di samping sebagai agen anti penuaan dan membekalkan tenaga untuk tubuh badan).


Kolagen

Kolagen adalah rangka protein semulajadi yang mewakili sekitar 80% daripada jumlah keseluruhan protein kepada mamalia dan ikan. Ia terdapat di seluruh tubuh badan seperti kulit, otot, tendon dan tulang. Kolagen merupakan blok asas dalam tubuh badan. Ia diperlukan untuk membentuk kulit, otot, tulang dan tulang rawan. Daripada usia 25 tahun, dijangka tubuh badan anda kehilangan 1.5% kolagen setiap tahun. Oleh yang  demikian, system ini telah direka untuk menghasilkan kolagen dan membantu menggantikan kolagen yang hilang.


Morinda Citrifolia

Para saintis mengesahkan bahawa tradisi penggunaan mengkudu atau morinda citrifolia telah digunakan dalam bidang perubatan selama berabad-abad di seluruh dunia dalam setiap budaya. Jus mengkudu telah diambil secara tradisional untuk merawat pelbagai jenis penyakit seperti batuk, sakit tekak, radang tekak, tonsil, resdung, selsema, asma dan masalah pernafasan lain, juga sakit kepala, homoptysis, kejang otot, masalah tidur, kelemumur, masalah mata, kulit, luka, parut, alahan, jangkitan virus, gaut, malaria, sakit otot, sakit pinggang, gastrik, cirit-birit, senggugut, barah, patah tulang, kencing manis, masalah tekanan darah, masalah buah pinggang, masalah berat badan, penyakit hati, kebengkakan, keracunan makanan, masalah penghadaman, kegemukan, angin ahmar, membantu sistem kesuburan lelaki dan wanita, meredakan kesakitan (analgesic), meningkatkan tenaga tubuh badan, mengurangkan tekanan (stress) dan bertindak sebagai anti-oksida.


Ekstrak Teh Hijau

Selama berabad-abad teh hijau telah menjadi salah satu minuman yang sering digunakan. Hal ini diyakini bahawa teh hijau mmberikan pelbagai manfaat untuk kesihatan yang berkenaan dengan mempertahankan fungsi system kardiovaskular dan penghadaman.


Ekstrak Biji Anggur

Ahli falsafah Yunani memuji kekuatan penyembuhan menggunakan biji anggur bagi menyembuhkan penyakit kulit dan mata. Biji anggur juga dikenali secara meluas, mempunyai pelbagai keperluan terapeutik, mencegah kanser dan penyakit jantung, mengurangkan gejala alergi, kudis dan katarak. Bahkan dipercayai dapat membantu melambatkan proses penuaan. Ekstrak Biji Anggur juga berkesan dalam menembusi membran sel seluruh tubuh, bahkan dapat melindungi sel-sel otak daripada kerosakan akibat radikal bebas.

Biji anggur juga mengandungi vitamin E, C, flavonoid, asid linoleat, procyanidins, pycogenos dan proanthocyanidins oligomer (OPC). Berdasarkan hasil kajian eksrtak biji anggur dianggap sangat selamat. Tiada ubat yang dikenali atau interaksi gizi yang berkaitan dengan penggunaan ekstrak biji anggur yang tidak ada kesan sampingan atau reaksi beracun telah dilaporkan.


Astaxanthin

Astaxanthin adalah antioksidan, kaotenoid dengan sifatnya yang mirip dengan beta-karoten. Astaxanthin mempunyai 6 profil biolagi iaitu: pro-vitamin A, aktiviti anti-inflamasi, pengubah respon biologi, melancarkan perjalanan darah ke otak, melancarkan penyekatan darah pada retina dan juga sebagai bahan anti-oksidan.



KHASIAT ADAM DAN HAWA MIL :

Collagen membantuk mengekalkan keanjalan kulit dan awet muda

Morinsa citrifolia membantu merawat resdung, asma, gaout, penyakit hati dan anti oksidan

Ekstrak teh hijau baik untuk sistem kardiovaskular dan sistem penghadaman

Ekstrak biji anggur mengurangkan alergi, katarak, melindungi sel otak dan awet muda.


Mengawal selera makan dengan memanjangkan masa kenyang selepas pengambilan adam dan hawa mil


Mengatasi masalah sembelit dengan adanya bahan prebiotik bagi memelihara kesihatan usus 

Mengurangkan berat badan, selulit dan memperbaiki testur kulit


Mengelakkan masalah radang dan mengawal kelembapan kulit

Membantu merendahkan tahap kolestrol dan LDL ( LOW DENSITY LIPO PROTIEN) iaitu kolestrol tidak baik untuk tubuh
Meningkatkan kesihatan tulang dan merendahkan risiko penyakit kardiovaskular

Memelihara kesihatan kulit, rambut, kuku, mata dan sel badan lain

Meningkatkan sistem imun badan, meningkatkan tenaga tubuh badan dan mengelakkan penuaan dan kerosakan sel badan akibat aktiviti radikal bebas

Melancarkan pengaliran darah dan seterusnya meningkatkan kesihatan kardivaskular, mengurangkan stress , membantu sistem kesuburan lelaki dan wanita, menyeimbangkan tekanan darah, meningkatkan tenaga tubuh badan dan lain lain


     CARA PENGAMBILAN :

    Ambil satu sachet ADAM & HAWA MIL tuang ke dalam 180ml AIR SUAM (60c – 80)
    dan goncangkan dalam bekas bertutup sehingga larut dan sedia untuk diminum.

    Digalakkan mengambil 2 sachet sehari,1 jam sebelum sarapan pagi dan makan malam.

    Anda Perlu Mengambil ADAM & HAWA MIL Secara Konsisten Setiap Hari. Sekiranya Hari Ini Anda Mengambil Pada Pukul 7.00 pagi, Pastikan Esok Dan Hari-Hari Berikutnya Juga Pengambilan Adalah Pada Waktu Yang Sama.Ini Adalah Untuk Mendapatkan Kesan Maksimum.

    ADAM & HAWA MIL Adalah Minuman Kesihatan, Jika Tidak Tahan Akibat Sesuatu Penyakit, Cubalah Ambil Setengah Sachet setiap kali minum terlebih dahulu sebagai Permulaan.

    Boleh juga meminum dua jenis produknya. Seeloknya pagi meminum ADAM & HAWA MIL dan malamnya meminum Beauty Umaira atau Manly Umar bagi menambah kesihatan.
    ADAM & HAWA MIL elok blender dengan epal hijau kerana epal hijau boleh mengurangkan kolestrol.

    Pengambilan ADAM & HAWA MIL 3 bulan berturut-turut adalah perlu untuk kesan yang baik. Penggunaan selepas itu adalah terpulang pada individu.


    TINDAKBALAS :

    ADAM & HAWA MIL adalah minuman kesihatan tambahan. Dalam proses penyembuhan, setiap penguna akan dapat tindakbalas yang berbeza, mengikut keadaan / metabolisma badan anda.

    Sesetengah pengguna akan mengalami beberapa simptom, seperti tumbuh jerawat, pening kepala, demam, letih, mengantuk, badan rasa sakit atau kaki menjadi bengkak.  

    Jadi  kena bersabar sedikit jika terdapat tindakbalas pembuangan toksin tersebut.

    Selalunya kesan sampingan ini untuk membetulkan balik sistem badan anda. Ia akan berkurangan dalam masa 2-3 minggu selepas meminumnya. Janganlah anda bimbang, teruskan mengambil dan meminumnya.


    PERINGATAN :


    ADAM & HAWA MIL mesti dengan AIR SUAM.

    Dalam proses penyembuhan, akan  menyebabkan beberapa simptom. Anda disaran teruskan meminum produk ADAM & HAWA MIL ini.

    Sekiranya ada mempunyai penyakit gastrik bolehlah mengambil makanan beberapa minit sebelum atau selepas meminumnya.

     Pengguna yang dinasihatkan doktor memakan ubat, sila jarakkan 2 jam selepas memakan ubat.

    Ambil ADAM & HAWA MIL 3 bulan berturut-turut untuk kesan yang terbaik

    SUMBER INSPIRASI DARIPADA :

    www.qesahqasehqmaridh.com
    beautyumaira.com
    produkcinta.com
    beautyq2u.blogspot.com


    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

    SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi