Tuesday, October 16, 2012

ATLAS


~As salam..korang pekabar??harap2 smua yg sudi menjenguk blog CM ni smuanye sihat2 dan dirahmati Allah..insyaAllah..hari ni CM nak kongsi tentang buku ATLAS yang CM baru beli pagi tadi..alhamdulillah..
dh baca sket2..banyak ilmu brmanfaat tentang sejarah Para Nabi dan Rasul..
yela..sebelum ni, kita bukannye tahu smua perkara mengenai Para Nabi dan Rasul terutamanya tentang Nabi kita, MUHAMMAD S.A.W..
kita kata kita cintakan NABI tapi adakah kita betul2 kenal siapa Nabi Muhammad S.A.W dan sejarah Baginda sejak dilahirkan??
tapi dalam buku ni bukan sahaja diceritakan tentang sejarah Nabi Muhammad S.A.W..
malah bermula daripada kejadian bumi, kejadian nabi Adam dan Hawa dan semua Nabi-nabi Allah dan rasul..
tentang Mekah, Kaabah, Hajarul Aswad, Zaman Firaun dan macam2 lagi pasal sejarah dalam Islam..
YES..tepuk dada dan nilailah sejauh mana iman dlm diri kita..
sejauh mana kita mendalami dan mengenali mereka...
bukan nak promote buku ni ke ape..
tapi saje nk kongsi dlm blog kesayangan ni tentang ape sahaja yg bermakna dalam hidup..
apa sahaja yang menggembirakan hati..hehe..seronok dapat tulis dalam blog..rasa puas sebab dapat diluahkan dengan sebaiknya..hehe..
tambahan lak niat CM nak berkongsi perkara yang baik dan harapannya dapat memberi inspirasi dan ilmu baru untuk semua yang membaca..hehe..mudah-mudahan..insyaAllah..~







~ Beli buku ATLAS tu, dapat percuma CD 30 Juzuk Al-Quran..Alhamdulillah..rezeki drp Allah..nnt nak bwk balik kampung..harap2 dapat gembirakan umi dan abah..hehe..insyaAllah..~

~ Alhamdulillah..banyak ilmu pasal sejarah Para Nabi dan Rasul, akhirnya dapatlah tahu sikit2 dan dapat tengok gambar2 yang tak pernah tengok sebelum ni..kt dalam internet pom xde tau..dalam buku ni je ade..hehe..
sebenarnya dah lama CM nak tahu sejarah para nabi dan rasul ni..sebelum ni tengok filem pasal sejarah nabi dan rasul pom macam2 persoalan timbul..
tapi alhamdulillah bila dapat ilmu daripada buku ni, ade la terjawab persoalan selama ni..
Antaranya tentang Nabi Adam dan Hawa..mungkin ada yang terlupa atau langsung tak tahu tentang penurunan Nabi Adam dan Hawa di 2 lokasi yang berbeza..

Nabi Adam diturunkan oleh Allah di India..di gunung yang puncaknya tertinggi di dunia iaitu puncak Gunung Everest..SUBHANAALLAH..CM pom baru tahu..huhu..ingatkan diturunkan di Mekah jugak..manakala Hawa diturunkan di Jeddah..
itu serba sedikit yang CM dapat kongsikan..kalau nk tau lagi, kena la miliki buku ATLAS..ade je jual kat mane2 kedai buku yang terlibat..hehe..tak rugi pom kalau beli..leh la berkongsi dengan anak2, cucu cicit nanti..hehe..insyaAllah..

THANK YOU ALLAH sebab bagi peluang kt CM untuk lihat gambar2 yang bermakna dan hayati ilmu yang bermanfaat tentang sejarah Para Nabi dan Rasul MU ini sebelum dijemput..huhuhu..smoga bermanfaat,..insyaAllah..aminn ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi

SeGaLaNya UnTuKMu..AbaH dan Ummi